strandtent ondernemer zoekt nieuwe gerechten voor lunchkaart.
Sinds een aantal jaar ben ik beheerder van een strandtent op Zandvoort. Het afgelopen jaar hebben wij het heel erg druk gehad door het mooie weer in Nederland. De omzet was zeer positief waardoor wij voor komend jaar onze tent wat kunnen opknappen. Naast het leuker maken van de strandtent heb ik besloten dat naamsbekendheid ook een prioriteit is voor komend jaar.
Naamsbekendheid opbouwen
Nu we een aantal weken aan het promoten zijn met acties zoals een driegangenmenu voor 35 euro en een wijn arrangement bij het diner voor maar 20 euro merken we toch dat er buiten het seizoen meer mensen komen eten. We plaatsen advertenties in de lokale kranten en hebben win acties op social media open staan. Bij een winactie delen gemiddeld 1000 mensen je advertentie en het kost ons praktisch gezien maar 70 euro. De winactie is namelijk een driegangenmenu voor 2 personen helemaal gratis!
Op het strandzelf hebben wij Beach vlaggen geplaatst met ons restaurantnaam en de driegangenmenu actie. Deze beach vlaggen hebben we niet alleen maar voor onze eigen strandtent geplaatst maar ook bij de toiletten en de ingang van de parkeerplaatsen. Onze vaste gasten geven aan dat het goed duidelijk is, vooral wanneer ze aan komen rijden. We hadden er wel een vergunning voor aangevraagd en gelukkig gekregen.
Tevreden gasten
Als strandtenthouder moet je maar het geluk hebben dat je het hele jaar open mag blijven. Hiervoor moet je je aan zoveel regels houden dat je er bijna eng van wordt. De tevreden gasten en vooral de vaste gasten maken het papier werk weer goed. De gasten onder ons vinden de sfeer vooral prettig en blijven daarom terugkomen. Het personeel wordt ook duidelijk geïnstrueerd niet opdringerig te zijn maar juist behulpzaam. We bieden een driegangenmenu aan maar als de gast bewijze van spreken alleen een dessert komt nuttigen is de gast even veel waard als iemand die de kreeft van 40 euro besteld. Daarnaast proberen wij toch een soort huiskamer gevoel te creëren.
De kaart is zo aangepast dat het in principe voor iedere portemonnee haalbaar is. Zo hebben wij dagelijks het dagmenu wat besteed uit de huisgemaakte soep, een hoofdgerecht van vis en vlees wat dagelijks veranderd en een dame blanche als dessert. Dit voor maar 15 euro.
Lunchgerechten
Voor aankomend seizoen hebben we besloten een andere menukaart te willen. Het is voor ons van groot belang dat de gasten het menu uitstekend vinden waardoor wij hebben besloten dat de gasten de kaart mogen samenstellen. Op social media loopt momenteel een actie waarbij je zelf aan kan geven welk gerecht of welk broodje echt niet kan missen op de kaart. Over een maand gaan we alle opties bespreken met de keuken. Wie weet staat jouw gerecht staat jouw gerecht binnenkort bij ons op de kaart?!